شهدای روحانی شهر سریش آباد

شهدای روحانی شهر سریش آباد

زندگینامه ماموستا شهید ملا هاشم کریمی پاوه

هاشم کریمی پاوه مشهور به خلیفه در سال1301 در یکی از روستاهای پاوه کرمانشاه به دنیا آمد پدرش مشهدی خان نام داشت خانواده هاشم دچار فقر وتنگدستی بودند به ناچار به روستای علی آباد یلغوزآغاج سریش آباد مهاجرت کنند.ملاهاشم به تحصیل علوم الامی پرداخت و از سوی شیخ کامل نقشبندی مقام خلیفه ای یافت. خلیفه ملاهاشم، به صورت خصوصی مکتب آموزش قرآن راه اندازی کرد و کلام خداوند متعال را به نوجوانان آموزش می دا. علیه رژیم پهلوی قیام کرد که بدان سبب،دستگیر و محاکمه شد شش ماه حبس را تحمل کرد،پس از آذادی از زندان به مطالعه علوم دینی ادامه داد.دفتر ثبت ازدواج و طلاق تاسیس کرد و به رتق و فتق امور مسلمانان می پرداخت لیکن به سبب مبارزاتش علیه حکومت شاهنشاهی دفترش بسته شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شعبه دهگلان درآمد.

افراد ضد انقلاب اقدامات خلیفه ملاهاشم رامانعی بزرگ برای خود تلقی کردند بدین سبب شب چهاردهم خرداد سال 1360 او را در مقابل منزلش در روستای علی آباد یلغوزآغاج از توابع سریش آباد ضرب و جرح کردند سپس با شلیک گلوله به شهادت رساندند،نامه ای بر سینه اش نهادند و گریختند.

گزیده ای از سخنرانی های ماموستا شهید ملا هاشم کریمی پاوه

«خداوند منعم است و به بندگان خود نعمت عطاء کرده می کند،بندگان نیز باید شکر نعمت را ادا کنند تا خداوند بر نعمت هایشان بیفزاید،خداوند به این سپاسگذاری نیازی ندارد ،مراد از شکر نعمت فقط شکر گزاری زبانی نیست بلکه حفظ نعمت و استفاده صحیح از آن،خود نوعی شکر گزاری است از این روی بکوشید تا نعمت حکومت اسلامی را که خداوند به شما ارزانی کرده است حفظ کنید! برای ایمن شدن از فتنه های دشمن،به تکیه گاه امن یعنی قرآن کریم روی بیاورید!ببینید وعده های کاذب دشمن چقدر با قرآن منافات دارد در آن صورت در باطل بودن آنها شک نخواهید کرد. ایمان خویش را بر باد ندهید! اگر در این راه کشته بشوید شهید خواهید بود و رستگار دو جهان خواهید گشت، اِنََّ اللهَ مَعَ الصّابِرین»

 

زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ محمدتقی ملاولی

محمدتقی در 26 بهمن ماه سال1345 در سریش آباد به دنیا آمد پدرش علی بود که خیلی زود چشم از جهان بست محمدتقی تحصیلات ابتدایی را در شهر سریش آباد به پایان رساند بعد از آن به حوزه علمیه امام صادق(ع) رفت و تا به تحصیل علوم دینی بپردازد. در مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی شرکت داشتند،پس از پیروزی انقلاب ، شروع غائله کردستان و جنگ تحمیلی خود را به جبهه های حق علیه باطل رسانید تا این که در تاریخ 26دی ماه سال1364 همراه چند تن از هرزمان خود در منطقه مریوان با افراد ضد انقلاب درگیر شدند عوامل استکبار آنها را به اسارت بردند،شکنجه کردند اما شیخ محمدتقی دست از اصول و عقاید خود بر نداشت بانگ الله اکبرش به گوش می رسید که افراد پست او را به شهادت رساندند پیکر پاک شهید شیخ محمدتقی ملاولی در زادگاهش شهر سریش آباد به خا سپرده شده است.

گزیده ای از وصیتنامه حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ محمدتقی ملاولی

«خدایا به پهلوی شکسته زهرای مرضیه قسمت می دهم مرا در بستر نمیران! مرا در نبرد حق علیه باطل شربت شهادت بنوشان!مادرجان! مرا به خاطر آن که فرزندت هستم دوست مدار!دوستم بدار از آن روی که فرزند اسلام هستم و هدفم آزادی وطن و نجات محرومان و مستضعفان است»




:: موضوعات مرتبط: تصاویر , , , , تصاویر , , , ,
:: برچسب‌ها: شهدای روحانی-شهر سریش آباد-شهیدمحمدتقی ملاولی-ماموستا-شهید ملاهاشم کریمی پاوه-علی آباد-یالغوزآغاج-شهدای ترور-مریوان- رهپویان علوی-شهید-سریش آباد- ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : خادم الشهدا
تاریخ : جمعه 4 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: